Valg af samarbejdspartner
Jeres 5 kriterier ved valg af nearshoring partner
Tænk jer godt om når I vælger jeres partner
Valget af den rette nearshoringpartner kan være afgørende for, at jeres virksomhed får det optimale ud af internationale IT-ressourcer. For at sikre et gnidningsfrit samarbejde er der især fem centrale forhold at holde øje med: kundetilfredshed, medarbejderloyalitet, økonomisk stabilitet, kulturel forståelse og sikring af compliance/sikkerhed.
I det følgende uddyber vi, hvorfor disse 5 punkter kan være nøglen til et succesfuldt samarbejde, og som I kan finde hos Conscensia.
1. Kundetilfredshed
Kundetilfredshed er en vigtig indikator for, om en nearshoringpartner formår at skabe et velfungerende samarbejde. En høj NPS-score er et tegn på, at partneren kan tiltrække de rette IT-talenter, effektivt hjælpe med onboarding og arbejde i tråd med nordiske værdier for ledelse og menneskelig respekt. Det er også typisk en god rettesnor for, om faciliteterne er på niveau, så nearshoring-medarbejderne trives og yder deres bedste. Vi har en NPS score på 65 i 2024, hvilket anses som fremragende.
2. Medarbejder loyalitet
Når man arbejder med softwareudvikling, er kontinuitet nøglen til at fastholde værdifuld viden, der skabes over tid. En partner med lav medarbejderchurn er ofte bedre rustet til at skabe resultater, fordi den lokale kultur, karriereudvikling og trivsel tages alvorligt. Det er med til at sikre, at medarbejderne bliver længere og opbygger den ekspertise, I har brug for, og at jeres projekter ikke mister momentum på grund af hyppige udskiftninger i teamet. Vores eNPS score på 73.
3. Sund økonomi og ejerskab
Økonomisk stabilitet er afgørende for, at jeres nearshoringpartner kan træffe modige, men langsigtede beslutninger – uden at blive presset til at springe over, hvor gærdet er lavest. En solid økonomi og et stærkt ejerskab betyder, at partneren kan investere i de rigtige faciliteter, styrke medarbejderne fagligt og sikre kontinuerlig udvikling af jeres projekter. Det giver ro i maven og garanti for, at fokus bliver på kvalitet frem for kortsigtede kompromiser. Vi har en overskudsgrad på 6% og er delvist ejet af Systematic.
4. Kulturel forståelse og kommunikation
En nær og effektiv dialog er afgørende for et succesfuldt samarbejde, særligt når afstand og kultur kan spille ind. En nearshoringpartner, der forstår og respekterer de nordiske værdier, vil typisk have langt lettere ved at etablere en gnidningsfri kommunikationslinje mellem teams i forskellige lande. Samtidig er det vigtigt, at partneren er vant til at arbejde med forskellige arbejdsgange og tekniske standarder – dét giver en hurtigere og mere smidig integration af medarbejdere, som kan komme godt fra start. Kulturel forståelse (IK) tilbydes i alle Conscensias engagementer.
5. Sikkerhed og compliance
Som kunde bør man altid undersøge, hvordan nearshoringleverandøren håndterer datasikkerhed og overholder lovgivningen for persondata og andre relevante regler. Et veldefineret compliance-setup er med til at beskytte både virksomheden og medarbejderne og skaber tillid i samarbejdet. Sørg for, at partneren har klare processer for at håndtere fortrolige oplysninger, og at der løbende arbejdes med at opretholde og forbedre sikkerhedsstandarderne i takt med nye krav og trusler. Conscensia arbejder indenfor kritisk infrastruktur, og støtter vores kunder i overholdelsen af deres ISO og ESG forpligtelser.
Har I lyst til at høre mere om, hvordan Conscensia arbejder med disse rammer i vores nearshoringløsninger? Kontakt os for en uforpligtende dialog om, hvordan vi sammen kan skabe de bedste betingelser for succes i netop jeres virksomhed.

“For os handler det om mennesker, trivsel og resultater. ”
Torsten Bielefeldt Schlägelberger
CEO hos Conscensia
Mere Conscensia
Skal vi snakke digital udvikling af din forretning?

Kontakt Thomas idag
Ring på +45 3190 2803, udfyld formularen, eller book et 30-minutters online møde direkte i hans kalender her.